Hoppa till sidans innehåll

Om uppvärmning


Inför varje ispass är det viktigt att värma upp ordentligt för att förbereda kroppen för träning och för att minska skaderisken. Åkarna presterar dessutom bättre och får ut mer av träningspasset om de är uppvärmda. 

Ha alltid med joggingskor och hopprep till träningspasset!

Samling i omklädningsrummet 20 minuter innan träning för gemensam uppvärmning. Uppvärmningen ska pågå i minst 10 minuter, gärna mer. Om du är sen till träningspasset så försök ändå värma upp lite innan du går på isen. 

Efter träningspasset är det viktigt att jogga ner några minuter och stretcha igenom hela kroppen. 

JSK har tagit fram en film som du kan följa när du gör din uppvärmning. Här hittar du JSK:s uppvärmningsfilm! 

Vi har också tagit fram en lathund med beskrivning av övningarna. Här hittar du JSK:s lathund för uppvärmning!

Uppdaterad: 07 SEP 2020 07:57 Skribent: JSK
E-post: Adressen Gömd

Jönköpings Skridskoklubb samarbetar med:

flugger_farg_logose_blue.svg

vc_liten.png

logo_lansforsakringar_jonkoping.svg

vatterhem.png

Logo_BraheRevision

Kaminexperten_Logo

Logo_Husqvarna

Norrköpings Skateshop

VTAB_Logo

Tengbom_web

JönköpingEnergi_Logo



 

För frågor eller bidrag till
hemsidan: This is a mailto link
 
 

  

Banner_hemsida_1  

”Vi utbildar och utvecklar vår
förening tillsammans med
SISU Idrottsutbildarna/Smålandsidrotten”

IL_red

 

        hemmavinsten

 

 

Postadress:
Jönköpings SK - Konståkning
Box 509
55117 Jönköping

Kontakt:
Tel: 0709101628
E-post: info@skatejonkoping....

Se all info