Hoppa till sidans innehåll

Uppvärmning


Inför varje ispass är det viktigt att värma upp ordentligt för att förbereda kroppen för träning och för att minska skaderisken. Åkarna presterar dessutom bättre och får ut mer av träningspasset om de är uppvärmda. 

Ha alltid med joggingskor och hopprep till träningspasset!

Samling i omklädningsrummet 20 minuter innan träning för gemensam uppvärmning. Uppvärmningen ska pågå i minst 10 minuter, gärna mer. Om du är sen till träningspasset så försök ändå värma upp lite innan du går på isen. 

Efter träningspasset är det viktigt att jogga ner några minuter och stretcha igenom hela kroppen. 

JSK har tagit fram en film som du kan följa när du gör din uppvärmning. Här hittar du JSK:s uppvärmningsfilm! 

Vi har också tagit fram en lathund med beskrivning av övningarna. Här hittar du JSK:s lathund för uppvärmning!

Uppdaterad: 07 SEP 2020 07:57 Skribent: JSK
Epost: Adressen Gömd

Jönköpings Skridskoklubb samarbetar med:

Logo_Husqvarna

Logo_Länsförsäkringar
Norrköpings Skateshop

Tengbom_web

JönköpingEnergi_Logo

Kaminexperten_Logo

Logo_BraheRevision

VTAB_Logo

 

För frågor eller bidrag till
hemsidan:This is a mailto link
 
 

  

Banner_hemsida_1  

”Vi utbildar och utvecklar vår
förening tillsammans med
SISU Idrottsutbildarna/Smålandsidrotten”

IL_red

 

        hemmavinsten

 

 

Postadress:
Jönköpings SK - Konståkning
Box 509
55117 Jönköping

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info